مشاجره لفظی دایی با مجری تلویزیونی

مشاجره لفظی دایی با مجری تلویزیونی




 

 


مشاجره لفظی دایی با مجری تلویزیونی


تاریخ : یکشنبه ،
28 فروردین 1390

برنامه ورزشی " ورزش از نگاه ۲ " شب گذشته با حال و هوایی كاملا فوتبالی آغاز شد و نیما نهاوندیان، مجری این برنامه با دعوت از علی كفاشیان، رئیس فدراسیون و با توضیحی مختصر در مورد اتفاقات بازی پرسپولیس و استیل آذین، نشان داد كه آقای رئیس باید درباره حوادث تلخ فوتبالی هفته های پایانی لیگ برتر ایران پاسخگو باشد.

كفاشیان پس از تماشای صحنه های بازی استیل آذین و پرسپولیس و با بازبینی دوباره زد و خورد بازیكنان دو تیم تحت تاثیر قرار گرفت، به طوری كه به محض بازگشت دوربین به استودیو وی سخت ترین مجازات را برای بازیكنان خاطی در نظر گرفت و گفت: متاسفانه اتفاق های بدی در این دیدار رخ داد و ما تصمیم داریم اشد مجازات را برای خاطیان این بازی در نظر بگیریم.
كفاشیان محرومیت مادالعمر را برای خاطیان این بازی رد كرد، اما مدعی شد باید رایی صادر شود تا متخلفان اصلی نتوانند به راحتی به فوتبال بازگشته و دوباره فعالیت كنند.

رئیس فدراسیون ادامه داد: این محرومیت فقط شامل بازیكنان نخواهد شد،‌ ما اعلام كرده ایم كه مدیران عامل باشگاه ها و حتی مدیرانی كه عضو هیات رئیسه نیز باشند هم با محرومیت مواجه خواهند شد.
صحبت ها و به نوعی تهدیدهای كفاشیان ادامه داشت تا اینكه بخش دوم تصاویر كه كمی دراماتیك تر بود به تصویر كشیده شد.
امید گلمكانی، گزارشكر برنامه در‌ آخرین لحظه ها اشك های سوشا مكانی و ناراحتی بازیكنان استیل آذین را نشان داد و كاری كرد كه با بازگشت دوباره دوربین به استودیو صحبت های كفاشیان نسبت به حرف های دقایق اول برنامه بسیار بسیار آرام تر شد؛ گویی رئیس با دیدن اشك های دروازه بان استیل آذین تغییر موضع داد.
كفاشیان در این بخش اعلام كرد: البته نباید این اتفاق را چندان بزرگ كرد چرا كه بازیكنان ما در لیگ بیش از ۳۰ مسابقه انجام داده اند و در بیشتر بازی ها حاشیه زیادی رخ نداده است، بنابراین منطقی نیست كه درگیری بازی پرسپولیس و استیل آذین را اینقدر بزرگ كرد و بزرگ نمایی در این مورد كار خوبی نیست.

تغییر موضع كفاشیان پس از برقراری تماس تلفنی مجری برنامه با هوشنگ نصیرزاده، كارشناس داوری همگون تر شد و رئیس راحت تر توانست جو فوتبالی كشور را بدون حاشیه توصیف كند.
نصیرزاده با تماس تلفنی درباره اتفاقات دقایق پایانی شاگردان دایی و یاوری گفت: درگیری بازیكنان استیل آذین و پرسپولیس چندان جدی نبود و نباید این مسئله را زیاد بزرگ جلوه داد. البته برای هر یك از تخلف‌ها قوانین مرتبطی وجود دارد.
وی در مورد حركت سوشا مكانی و اینكه علی دایی معتقد بوده وی قصد وقت كشی داشته و دلیلی برای اجرای بازی جوانمردانه از سوی بازیكنانش وجود نداشته، تاكید كرد: اگر هم فرض كنیم كه دروازه بان استیل آذین مصدوم نشده بود و قصد اتلاف وقت را داشت، ‌نباید یك رفتار بد را با رفتاری بدتر جواب داد، چون داور مسابقه همان زمان از دست رفته در وقت های اضافی را نیز محاسبه می كند.

نصیرزاده در حالی این اظهارات را بیان می كرد كه در دیگر شبكه صدا و سیما مسابقه حساس تیم های رئال مادرید و بارسلونا در حال شروع شدن بود،‌ اما به یك باره علی دایی كه گویی از صحبت های مجری برنامه و نصیرزاده ناراحت شده بود، مقدمات تماس تلفنی را فراهم كرد و چالش شهریار در آستانه ال كلاسیكو ۱۶۲بامجری و كارشناش برنامه آغاز شد و از همین جا بود كه سرمربی پرسپولیس انتقادها و حملات خود علیه مجری و كارشناس داوری را آغاز كرد.

دایی در شروع صحبت هایش در مورد اظهارات مجری كه گفته بود؛ مكانی بازیكن با اخلاقی است و می توان از این تخلف وی چشم پوشی كرد، عنوان كرد: آن زمانی كه ما فوتبال بازی می كردیم هرگز موهایتان به مدل این آقا نبود؟! شما از مكانی نباید در یك برنامه پربیننده تلویزیونی حمایت كنید. این كار را می كنید شاید دروازه بان استیل آذین دوست شماست.

مجری در پاسخ به اظهارات دایی گفت: ما نظر شخصی ندادیم بلكه كارشناس آوردیم و سرمربی سرخ پوشان در این هنگام جواب داد: كارشناسی كه پشت خط آوردید رنگی بود و گرایش به یك رنگ و تیم خاص دارد.

به هر حال حساسیت ال كلاسیكو از یك سو و انتقاد تلفنی دایی از سوی دیگر كاری كرد كه برای دقایقی تب فوتبال داخلی و خارجی تلفیق شده و نگاه ها را به خود جلب كند،‌ اما تشكر مجری از برقراری تماس تلفنی دایی با برنامه و خداحافظی توام با قدردانی سرمربی پرسپولیس عاقبتی مانند نتیجه بازی رئال مادرید و بارسلونا در ال كلاسیكوی ۱۶۲ را داشت، چرا كه در آن سوی میدان هم مردان مورینیو و گواردیولا با دو ضربه پنالتی به تساوی یك بر یك رضایت دادند.


کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه پرسپولیس ، نتیجه بازی پرسپولیس ، روزنامه پرسپولیس ، سایت خبر ورزشی ، مصاحبه علی کریمی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل